מי הוא מנהל טוב? מה התכונות הנדרשות למנהל טוב?
סורוצקי ייעוץ עסקי מעניקים ליווי וייעוץ למנהלים בתחומים מגוונים, ריכזנו עבורכם מגוון תכונות ופעולות אשר מסבירות מהו מנהל טוב:
- מנהל טוב צריך לשמש דוגמה. להיות האיש מכירות הכי טוב, להשקיע ולשים לב לפרטים הקטנים.
- מנהל צריך למדוד את העובדים שלו בסטטיסטיקות (מדידות תפוקה).
כל עובד במחלקה צריך שתהיה לו טבלה של כמה ייצר.
לדוגמה אם אני אשת מכירות אז התוצר הסופי שלי הוא 'סגירות'. לכן אני ימדד כל שבוע בכמה לקוחות סגרתי.
את הטבלה הזאת ממירים לגרף וככה ניתן לדעת על כל עובד אם הוא נמצא בעליה או בירידה.
חשבו מרוד להיות כל הזמן עם יד על הדופק לגבי זה.
- מנהל לא נותן לאבטלה סמויה להיות באיזור. הוא מעיף אותה בדרכים טובות ונחישות.
- מנהל טוב חייב להיות בעל אהדה גבוהה ומטפל בדברים בעזרת תקשורת טובה.
- מנהל טוב חייב לדרוש שסביבת עבודה תהייה תמיד נקייה ומסודרת.
- מנהל טוב לא פותר לעובדיו את הבעיות והדילמות שלהם. ההפך הוא הנכון, הוא שולח אותם לפתור את הבעיות בעצמם.
- מנהל טוב לא עוקף את עובדיו אלא אם כן, וזה רק במקרה אחר – ויש משהו 'מסוכן' שקורה או שנעשה ומסכן את החברה או המחלקה.
לדוגמה: ירידה דרסטית במכירות, במצב כזה המנהל חייב לעקוף את הזוטר.
- אם יש לך עובד שהוא 'חבר קבוצה' אז ברגעיו הקשים הושט לו יד ועזור לו.אם יש לך עובד שמערבל את הסביבה שלו ויוצר בעיות, אתה מעיר לו ומנסה לשפר דרכיו ולא מצליח – אז מהר פטר אותו.
- מנהל טוב מתגמל עובדים שהסטטיסטיקות (מדדי תפוקה) שלהם בעליה ונותן 'עונשים' לעובדים בעלי סטטיסטיקות נמוכה.אם מנהל יפעל ההפך מהכתוב אזי במחלקתו תשרור אי תפוקה או תפוקה יורדת.
- מנהל טוב זה מנהל שעובד ב'אקשן' ביום יום, מנהל שיוצר אתגרים ומשחקים עבור מחלקתו.
שהאוירה נעימה וכיף להוא לעבוד. כמובן שזה לא סותר את העובדה שמי שחורג מההסכמות הבסיסיות של המחלקה חוטף בראש.
רוצים לקרוא עוד על פיתוח והעשרת מנהלים? לחצו כאן
תגיות: שיפור תהליכים עסקיים, ייעוץ לחברות, שיפור ביצועים עסקיים, ייעוץ למנהלים, הדרכת מנהלים