B2B – Business to Businees
עסקים שמשווקים לעסקים, עסקים שהלקוחות שלהם הם עסקים.
כמו לדוגמה: הלקוחות של יעוץ עסקי הם עסקים.
B2C – Business to Client
עסקים שמשווקים ללקוח הסופי, לאנשים פרטיים.
כמו לדוגמה: חנויות, שירותים כמו יועצת הנקה, מתווכים וכד'
יש עסקים שמחפשים גם לקוחות פרטיים וגם עסקים, לדוגמה:
- שירותי קייטרינג יחפש את הלקוח הפרטי וגם עסקים שעושים אירועים.
- מעצב פנים יכול לשווק לאדם הפרטי וגם לשווק לחברות שמעוניינות בשדרוג המשרדים שלהם.
צרו קשר עם היועצים העסקיים שלנו בנושא
שיטות שיווק שטובות לB2B ו- B2C
- פייסבוק – ההמונים נמצאים בפייסבוק וזו גם זירה חברתית לכן כל מי שמשווק ל B2C חייב לשווק בפייסבוק.
לגבי B2B בפייסבוק זה מחייב ניסוי.
יש לשים כסף לפרסום ממוקד של קהל היעד ולראות מה זה מניב ולהסיק מסקנות בהתאם. - דיוור אלקטרוני – מאוד יעיל לשני המקרים גם BTB וגם B2C.
סטטיסטית כמות התביעות של דואר זבל לבית המשפט מגיעים מאנשים פרטיים ולא מדוא"לים של עסקים.
לכם צריך להיות מאוד זהירים עם לשלוח מיילים ויש לוודא שהתקבלה הרשות לשליחה. - פליירים – יעילים יותר עבור הקהל הפרטי.
- מסמסים – דומה מאוד לעניין הדיוור האלקטרוני.
- פרסום בעיתונות הכתובה – תהיה טובה ל B2C ופחות ל B2B.
- גוגל – מאוד מומלץ לשני קהלי היעד.
מידע נוסף על ייעוץ ודרכי שיווק לעסק
תגיות: ניהול עסק, פיתוח עסקי